BANNER

_

BMW 530i tuning alkohollal


Az E85 105-ös oktánszáma, kiváló kompressziótűrése sokunknak megmozgatja a fantáziáját.  Andor sem spórolásból, hanem a nagyobb teljesítmény reményében ragadott szerszámokat. Kiindulási alapnak a benzinesként sem rossz, Bosch motronic vezérlésű, hathengeres BMW 530i-t választotta. Röviden elmesélte, hogy történt az átalakítás:


"Az etanolosítást úgy oldottam meg, hogy szereztem még 6 db befecskendező szelepet.
Nem a 210-est gyárit, hanem csak 150 cm3/min-eset, amit beépítettem a szívósorba a légtömegmérő mögé.  Összekötöttem a benzinhidakat, és tettem a visszatérőágba egy állítható üzemanyagnyomás-szabályzót. Elektronikusan párhuzamosan kötöttem a 6-6 db injektor úgy, hogy mindegyiknek lett egy párja, amivel egyszerre nyitogat. Így összesen 12 injektorral dolgozik az autó.
Mivel az ellenállásuk felére csökkent (16 ról 8 Ohmra), így mindegyik pár kapott
egy-egy 8,2 Ohmos ellenállást.

A labdaszondát egyszerűen kihúztam, ne kavarjon be, el van a rendszer nélküle.

A dupla injektorokkal viszont egy kicsit túljöttem a célon, mert nagyon dús lett a keverék.
Ezek után, elkezdtem elvenni tőle az E85-öt. A nyomásszabályzóval visszavettem az üzemanyagnyomást 1,6 bárra és a légtömegmérő rugóját is megfeszítettem egészen addig, amíg az alapjárat stabil maradt. Továbbá kapott egy írható gyújtást és egy hengerfej-tuningot (portolást, alapos hengerfej-síkolást). A kompresszió 10-11-ről 13-14 bárra nőtt.

Jelenleg is így használom, és  nagyon elégedett vagyok vele. Kőkeményen megy, a gyári 4000-es kategóriát veri."  


Andor ezek után sem áll meg. Van még egy 325i 24V-je, aminek – ahogy elmondta –  nagyon bonyolult a vezérlése, egszerű beavatkozásokkal keveset enged. Most megy az E85-tel, de nagyon gyenge. Ha majd sikerül vele valamit kezdenie, természetesen arról is beszámolunk.

10 megjegyzés:

$z@bi írta...

Király! Kiváncsi vagyok mit léphet élőben..
Hajrá, csak így tovább, alkoholt mindenkinek!!

mNick írta...

Elég butaságnak tűnik amit az injektorok ellenállásáról írt, ugyanis ha kettőt párhuzamosan kötünk, valóban fele akkora lesz az ellenállás, de azt nem lehet úgy kompenzálni hogy sorba kötök még egy 8 Ohm-os ellenállást velük, mivel akkor az injektorokon fele akkora lesz a feszültség.

Burnator írta...

mNick: Ez egy régi turbósítós trükk ,
nézz utánna okoska !
Grat a kocsihoz, ritka már az ilyen szép példány!

Égő Ákos írta...

Ez igaz, viszont a fele feszültség még simán elviheti az injektorokat. Az más kérdés mennyire üzembiztos. A kiesebb ellenállás viszont a komputert nyírhatja ki. A két rossz közül lehet ez a megoldás a jobb.

mNick írta...

@Burnator: Az lehet, hogy egy trükk, de amit én írtam az teljesen megállja a helyét. Egyébként villamosmérnök vagyok, de ezt a szintet még ált. iskola fizika órán is tanították. Nézz utána nyugodtan :)

mNick írta...

@Burnator:
Egy szóval sem állítottam, hogy nem működik, csak nem tenném a nyakamat rá, hogy úgy működik, mint ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Mindegy, nem próbálom elmagyarázni, látom nem is sejted, mire gondolok. Szívemből kívánom, hogy saját autódon hasonló gány átalakítások ezreit csináld meg, és légy boldog vele! Én maradok annál a megoldásnál, hogy agyontanult, a gyakorlattal hadilábon álló tudományommal megkeresett kevés pénzből veszek olyan, hozzám hasonlóan agyontanult, a gyakorlattal hadilábon álló mérnökök által tervezett, gyárilag erős autót amilyet akarok.
Tényleg nem akarlak megsérteni, de a hozzászólásod hemzseg a helyesírási hibáktól, én a helyedben erre egy picit figyelnék, főleg ha vitába szállsz, mert így eléggé hiteltelennek tűnsz.

Égő Ákos írta...

Kérlek benneteket, ne menjünk el személyeskedésbe, az nem vezet semmire.

A levélváltás óta megtudtam pár apróságot. A Mitsubishi EVO a cikkben említett előtét ellenállásos módszerrel van megoldva gyárilag. (!) Vagyis az EVO változat, kis ohmos nagyobb hozamú injektorral működik, viszont a komputere nagyobb ellenállás értékhez készült. A párosítást az ellenállások beiktatásával oldják meg.
Az alacsonyabb feszültség miatt a nyitási idő kicsit hosszabb lesz, de azt elektronikusan kompenzálják. Ha annyira rossz lenne nem hinném, hogy a legendás Mitsubishi EVO így készülne.

Szsrobert írta...

Furcsa ez az ellenállásos megoldás mérnöki szemmel.A nagyobb áteresztőképességű fúvókák mellett az egyszerűség, a több kisebb mellett az esetlegesen jobb porlasztás, olcsó beszerzés esetén gazdaságosság szólhat.
A ényeg, hogy működik. ;-)

crix írta...

Huhh ez valóban kemény, így a fizika oldalról. Persze az írható gyújtás kompenzálja :)

Akarki lehetek írta...

Ezek szerint 1,6 bar mellett nem "pisilnek" a befecskendezők? Mert az túlfogyasztást eredményez. Szóval elképzelhető, hogy nagyobb injektorral ugyanezt el lehetne érni kevesebb fogyasztással. Én autómnál például a 3 helyett 2 barnál nem prolasztanak jól. De csak benzinnél tapasztaltam, ezért lennék kíváncsi etanolos tapasztalatra is. Tökéletesen egyetértek, hogy nem a fogyasztás irányába halad a projekt, hanem a teljesítmény felé. De a teljesítményhez tartozó feltétlenül szükséges fogyasztás azért számomra fontos lenne.

Megjegyzés küldése