BANNER

_

Kétütemű Wartburg alkohollal


Végre a motorok mellé egy kétütemű autó. Warti88 elküldte etanolos tapasztalatát egy Wartburgal. Ha tud, szívesen segít márkatársainak, csak dobjanak egy levelet a wartburg353w kukac gmail pont com címre.

Megosztanám tömören a Wartburgos (353W) etanolos tapasztalataimat.
Természetesen kétütemű motor, 1988-as az autó, minden gyári.

 

Többféleképp próbáltam ki az E85-öt:
Először 25% E85-öt tankoltam, módosítások nélkül. Enyhe gyengülést, fogyasztásnövekedést tapasztaltam. Cserélni kellett az AC és a porlasztó közötti benzincsöveket - az átfolyásmérőét is -, mondjuk nekem eleve foszladó állapotban voltak, az új gumi bírja. Az AC és a tank közötti toldatokat nem kellett. Betettem az AC után egy benzinszűrőt, sok szemét ürül a tankból.


Aztán megnöveltem a főfúvókák méretét 20 százalékkal (155/145, Jikov), az előgyújtást 4 fokkal (26 fokra). (Úgy lehet nagyobb főfúvókát gyártani, hogy az ember egy másik porlasztóból vagy egy felújítókészletből kiveszi, és dörzsárral felfúrja.) Ezeket a beállításokat 60% és 100% E85-tel próbáltam ki. Az autó érezhetően gyengébb lett, a fogyasztás kb. 20%-kal nőtt 100% E85 esetén. (Budapest-Balaton 60%-kal 7,5l/100km, Budapest-Velence 100%-kal 8l/100km.) Szerintem 60%-hoz kicsit kisebb (150/140), 100%-hoz kicsit nagyobb (160/150) főfúvókák kellenének, de így is jól ment. Még kísérletezem a pontosabb beállításokon.

Fontos! Én Repsol Scooter szintetikus olajat (1800Ft/l) használtam 1:60 arányban. Ez szürke, átlátszatlan oldatot alkot az E85-tel. Minden olaj esetén ajánlatos előtte kipróbálni, hogy hogyan viselkedik az etanolban, főleg az olcsóbb olajok. Mindenki csak a saját felelősségére kísérletezzen! Az ember azt hinné, hogy a több üzemanyag miatt kisebb arányú olaj is elég, de sajnos nem, mert az etanolból kevésbé csapódik ki az olaj, így legalább olyan arány kell, mint a benzin esetében. Nekem kenés-gondjaim nem adódtak, de persze többezer kilométeres eredmények még nem állnak rendelkezésemre.

Sajnos az E85 árának emelkedése és a benzin árának csökkenése mellett egyre kevésbé jelent megtakarítást az etanol, de egy esetleges ellenkező irányú ármozgás esetén nem baj, ha tudunk erről a lehetőségről. (Én 232Ft-ért tankoltam E85-öt tőlünk pár utcára, ez a többletfogyasztást figyelembe véve kb. 278Ft-os benzinárnak felelne meg.)

Minden jót!
warti88

6 megjegyzés:

szsrobert írta...

A következő lépés a sűrítés növelése.

warti88 írta...

Igen, csak az a baj, hogy akkor az élettartam benzinüzemmel lecsökken. (Amúgy sem túl hosszú...) De ha hosszú távon megéri az E85, érdemes lehet megnövelni 7,5-ről pl. 9-re, ehhez 3 mm-t kell lemarni a hengerfejből.

gizi525ix írta...

szia!

érdeklődnék,hogy a gyertyakép/gyertyaszín megmaradt őzbarna,vagy a tiszta etanoltól más színe lesz? üdv:gizi

marcel írta...

szia!

megfelelő fúvókával nekem őzbarna maradt. de voltak érdekességek, nem egyforma színű volt az egész, hanem változó...

ja, 60% etanolhoz 155/145 kell.

üdvözlet!

TIBI írta...

Sziasztok én egy kétütemü 50cmm es kiskotoral járok szerintetek ere mien hatásal lehet az etanol?Érdemews vele probálkoznin vagy inkáb martagyak a 95-ösnél?

Névtelen írta...

Helló!
Valamikor 20 évvel ezelőtt megcsináltam a Wartburgomat külön olajozósra kb. 1:100 -as átlag olaj mennyiséggel, jó és kevesebb olajjal kultúráltan működött, nem füstölt. Viszont figyelni kellet. Ezután következett a gázosítás PB-vel. Sokáig jártam vele, megérte. Még ma is megérné.Később Opel Kadett motorokat szereltem a W-okba.
Üdv. kianti. kianti@freemail.hu

Megjegyzés küldése