BANNER

_

A szűrőt cserélni kell


Minden e85 átalakítás után javaslom az üzemanyag szűrő cseréjét. A tapasztalatok azt mutatják hogy az alkohol a lerakódott szennyeződéseket kimossa az üzemanyag rendszerből. Ez a régebbi autóknál okozhat meglepetéseket. Például annak idején amikor nyíregyházán voltam tesztelni egy átalakított Ladát, ott két üzemanyagszűrőt is elfogyasztottak mire normalizálódott a dolog. A régebbi karburátoros autóknál nincs gyári szűrő, ilyenkor érdemes elnyesni a vezetéket a karburátor előtt , és installálni egy olcsó szűrőt.

Szintén régebbi, fémtankos autóknál, az átállás után rozsdát is felfedezhetünk a rendszerben amit riadtan az alkoholra foghatnánk. Pedig ő aztán csak annyiban tehet a dologtól, hogy az eddig gyűjtögetett rozsdát kimossa. Az ilyen jellegű szennyeződés könnyen okozhat dugulást fúvókákban, ezért ne sajnáljuk a pénzt a szűrőre.

A nemrég történt ,hogy egy Saab 9-5-ös átalakítását követően gyorsításkor, az autó rángatni kezdett. Nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolni, itt is a szűrő cserével megoldódott a probléma, és azóta nem jelentkezett.

Én körülbelül egy éve cseréltem szűrőt, azóta csupán 5000 kilométert mentem az autóval. Nem vettem észre változást a működésben de úgy gondoltam érdemes lenne cserélni. Műanyag tanlom van és a szűrő a tartály mellett van. Az autó alá kell mászni vagy meg kell emelni a cseréhez.



Arra gondoltam, hogy szerintem nem lesz túl koszos, de azért szétfűrészeltem a szűrőt, hogy kiderüljön mi van belül. Ahogy széthúztam a házat a papír filter szép tiszta volt. Na mondom, felesleges volt a csere. Aztán ahogy tekertem lefelé a papírt, egyre ámultam. A nagyon finom, sötét szennyeződés látta meg a napvilágot.



Az üzemanyag a tekercs belsejéből kifelé halad, ezért van hogy a szélén alig volt kosz, középen viszont rajzolni lehetett vele.



Mivel ahogy írtam, nekem hátul van a szűrő, ez a mocsok csupán a tankból érkezett, Most kicseréltem egy új szűrőre amit 5000 km után megint szétvágok. Persze most már nem kellene ilyen sűrűn cserélni, de kíváncsi vagyok lesz e változás.

2 megjegyzés:

Fordok írta...

IGEN ! A tiszta benzin ?
Koszos az mindenképpen, akkor is amikor betankoljuk az autónkba és akkor is mikor szerencsétlen pára megpróbálja elégetni . Azt hiszem mindenki tudja mi a végeredmény !
Két autómmal is megtörtént a "légszomj" azaz a tiszta E85 használata során először az én autóm 1,(Ford Windstar V6 3,0 L )(USA) 2,(Ford focus)(EU) adta meg magát ,azaz minden fékezéskor , gáz elvételkor lefulladt nem volt alapjárat. Szerencsére készültem rá ,hisz magam is jártas vagyok ebben a témában . Tehát rövidúton irány a szerelő és a csomagtartóból előkerült az új szűrő. Az autó felemel, szűrő kicserél és az élet megy tovább ! Ez a történet kb. 2-3000km megtétele után következett be ! Én is kíváncsi voltam mi lehet a szűrő belsejében de mielőtt szétvágtam volna előbb egy kis sűrített levegővel átfújtam. ( kb.3atm.), eléggé csöpögve távozott belőle a benzin. Majd megpróbáltam belefújni szájjal, no akkor jöttem rá ,hogy szinte lehetetlen átfújni rajta a levegőt. És végiggondoltam ,hogy akkor az E85 sem nagyon tudna közlekedni benne mivel teli volt a benzin által évek óta megkötött mocsokkal! A szétvágásra már csak azért került sor, mert kíváncsi voltam mennyi és milyen anyag tömítette el! Nos a látvány magáért beszélt, hogy a közel 8év alatt tankban mi mocsok gyűlt össze. Ez az etanol használatánál nem történhet meg. Ha csak nem a kúton ahol tankolunk, az E85-öt a 98-as benzin tároló tartályába tankolták! " Ami a 98-as benzin után nem lett kitakarítva!" És ennek elég nagy a valószínűsége, mert ez a művelet kb. 500 ezerbe kerül egy 25 ezer literes tartály esetén ! Tehát számíthatunk még a tiszta E85 használata során is további kellemetlenségekre! Tisztelet a kivételnek és az új kutaknak! De nem sokkal a nagytakarítás után ért egy kellemes meglepetés. Történt ,hogy lejárt a "zöld kártyája” a paripának . No vettem is szaporán a kilométereket a szervízbe . Nem reklám de a Váci úti Autofort-ban van olyan technika amivel USA fordot biztonsággal és kellő szaktudással képesek kezelni !Bevittem az autót és egy félóra múltán jött a kollega, hogy sajnos elromlott a műszer és holnap vissza tudok-e jönni ? Kérdem mi a baj ? Válasz : túl alacsony értékeket hoz az autó ! Kérdem én mihez képest ...... Mihez,mihez ? Hát a benzinhez képest! Akkor jó mondom mert nem azzal megy az autó,hanem etanollal, de segítségképpen rámutattam az autóm hátsó ajtaján látható E85-ös emblémára . Innentől indult egy újramérés és a közel 10 éves autó ezredre ugyan azokat az értékeket hozta mint ebben a szalonban 2 nappal előbb eladott Flex-Fuel focus ! Alapjáraton a CO nem volt mérhető még 4 tizedes után sem, terhelt állapotban ami 2900-3500-as fordulatot jelent. Az autó 0,054 ezrelék CO-t hozott a megengedett érték 0,3 mg CO ! Jó érzés volt tudni ,hogy a benzin zabáló”amcsi batár” nem szennyezi annyira a környezetet mint hasonló négykerekű társai. Üdvözlök mindenkit, aki E85-öt használ !

IQLight írta...

+s, bocsi

Megjegyzés küldése