BANNER

_

Ellenségünk a víz


Aki sokat jár E85 üzemanyaggal, annak feltűnhetett, hogy egyes tankolások után kicsit másképpen viselkedik az autó. Sőt sokan meglepődnek, amikor először E85-öt tankolnak, milyen borzalmas a változás, a motor egyenletlenül kezd járni és harmat gyenge lett. Egyszer már volt szó a panaszokról, de a téma nincs lezárva, ezért kicsit tovább kutattam, és további érdekességekre is fény derült.

Nem győzőm ismételni, az alkohol nagyon más tulajdonságú, mint a benzin. Ráadásul nem tiszta alkoholról beszélünk, hanem egy keverékről, az E85-ről.

Nézzük először az alkoholt.
Esetünkben az alkohol legnagyobb ellensége a rendszerbe kerülő víz. Na de, hogy is kerülhet víz a rendszerbe?
A gyártás során szinte biztos nem. Nagyon szigorúak a gyártástechnológiai folyamatok, itt nincs mese, a végterméknek vízmentes alkoholnak kell lennie. Jelenleg a Hungranánál készül az E85, ott helyben keverik bele a motorbenzint is. Itt nem kerülhet bele víz.
A szállító cégek zárt rendszerű szállítással egyenesen a gyárból viszik a kutakra az üzemanyagot. Ennél a lépcsőnél belenyúlni nem tudnak.
A kutakon földalatti tartályba kerül az anyag. Itt elvileg kerülhetne bele víz, még a levegő páratartamából is, de ez is szinte kizárt. Nem hagyják nyitva a tartályt, itt is zárt rendszerben van az E85.

Persze mindenki hallott már történeteket, hogy valakinek a valakije benzinkúton dolgozott, és ott vízzel hígították a benzint, a különbözetet pedig zsebre rakták. Sokan most is megszokásból azonnal a kutat tartják hibásnak. Én azért bízom benne, hogy ezek az idők már elmúltak, szerintem olyan kemény a verseny, hogy pár ezer forintért semelyik kút nem kockáztat, főleg, ha hálózatba tartozik. Ráadásul, ha valaki vízzel hígítaná az E85-öt, akkor a keverék zavarossá válik és tankoláskor feltűnne a kút figyelőablakában, ahol az üzemanyag-átfolyás nyomon követhető.

Na de ha nem a kúton, akkor hogy kerülhet víz a rendszerbe?
Az idősebb, illetve a szabadban álló pár éves autók tankjában is szépen összegyűlhet a kondenzvíz. Ez benzines üzem esetén nem tűnik fel. Mivel a két anyag fajsúlya más - 1 cm3 víz súlya 1 gramm, míg a benziné csak 0,7 gramm - a víz kiválik, és külön rétegben a benzin alatt helyezkedik el. Elvégeztem egy kísérletet, hogy szemléltessem a dolgot.

Láthatjuk a képeken, hogy a 450 ml keverékből a 100 ml víz milyen határozottan válik külön. Kicsit szimuláltam az autó rázkódását keveréssel, de a két anyag így sem elegyedett.


A benzin és a víz nem keveredik

A gyakorlatban a benzinpumpa nem a tank legaljáról szív (éppen a leülepedő víz miatt), így előfordulhat, hogy évekig hordozunk vizet az autóban úgy, hogy nem is tudunk róla, miközben a benzines működést nem befolyásolja. Régebben a motorkerékpároknak is volt a benzincsap alján egy vízgyűjtő tartály, amit rendszeresen üríteni kellett.

Amint alkoholt tankolunk az autóba, az a tankban felgyülemlett vízzel azonnal elegyedik. Erre is végeztem egy kísérletet. Az előző keverékhez öntöttem 100 ml E85-öt.


A hozzáöntött E85 azonnal opálossá változtatta a két különálló részt

A alkohol azonnal keveredett a vízzel és a benzinnel is, és egy zavaros elegyet kaptam. Gondoljuk bele, hogy ha ezt kéne használnunk üzemanyagnak, még a legjobb beállítások mellett is utálni fogja a motor. Így előfordulhat, hogy első E85-ös tankolásunkkor rosszabbul működik az autó, mint kéne.

Arról nem is beszélve hogy az évek alatt összegyűlt mocskot az alkohol kimossa a rendszerből, és a szennyeződés dugulást is okozhat. Egy koszos és vizes üzemanyag valóban nem a legjobb bemutatkozás. Ezért azt javaslom, fokozatosan, több lépcsős hígításokban álljunk csak át az alkoholra, és feltétlen használjunk üzemanyagszűrőt. Ha van gyári szűrő, akkor azt feltétlen cseréljük.



A vizzel azonnal keveredik az E85


Sokan a fém tank elpusztítását is az alkohol számlájára írják, közben - ahogy a kísérletek mutatják - a vizes benzinben még nagyobb kárt tesz a tank alján üldögélő víz. Szegény alkohol csak kimossa ezt a rozsdát, nem ő okozza.

A másik érdekes dolog maga az E85, illetve a szabvány tűréséből adódó különbségek. A CWA 15293 szabvány (ami igazából nem is rendes szabvány, erre majd még később visszatérünk) az E85-ben 14-30 % benzintartalmat határoz meg. Ez azt jelenti, hogy olyan E85-tel is találkozhatunk, amelyben az üzemanyag negyede motorbenzin. Ez jellemzően hideg hónapokban jelenhet meg. Vagyis a szabvány tűréséből adódóan más-más kúton más-más üzemanyaggal találkozhatunk. Ezt persze legtöbben nem veszik észre, de talán nem kizárt az sem, hogy a finomabb elektronikáknak feltűnik, és mi meg úgy tapasztalhatjuk, hogy jobban vagy rosszabbul megy az autó.

Nem mondom, hogy nem fordulhat elő, de nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolni és megszokásból azonnal a kutat hibáztatni. Új, más tulajdonságú üzemanyagot használunk, még szokni kell.

30 megjegyzés:

P_G írta...

Hali!

Jah, kérem szépen,nyilvánvalóan néha amugy sem ártana a vizet leengedni az üzemanyagtank aljából benzines üzem esetén is. Vajon mért az alján lyukadnak ki a tankok?
Én annyit tennék hozzá,aki teheti e85 használat előtt üritse le a tankját teljesen,igy a viztől illetve az egyéb szutyoktól is megszabadulhat könnyen.
A szürőt pedig a használat kezdetén érdemes hamar cserélni.

zon írta...

A benzinből a denaturált szesz "elviszi" a vizet. Ez nálatok nem működik?

IQLight írta...

A benzin éppúgy oldja a mocskot a tankból, mint az alkohol, csak annyi a különbség, hogy a tank aljára, ahol a mocsok megtelepszik, nem jut el a benzin, ha tényleg van víz a tankban (tankoláskor eljut, de mire fizetünk, már leülepszik). De ha nincs víz (márpedig ez a valószínűbb, az átlag 5-8 éves autóknál), akkor nem tud mit feloldani, mert már oldva van. Ráadásul, ezek a tankok már műanyagból készülnek, ergo nem rozsdásodnak. Kétségtelen, hogy öregebb autóknál előfordulhat, de nem ez a jellemző, úgyhogy nem kell ettől annyira félni, mint ahogy általában az E85 üzemtől sem. Sok a tévhit, meg a belemagyarázás. :(

Én elsőre 25% E85-öt tankoltam, most pedig 50-50% E85 - 95-ös benzin aránnyal járok és nincs észrevehető különbség, bár igaz, én nem járok gyorsulási versenyekre és nincs 402 méteres mérésem sem. :)

Ákos: Másnapra sem tisztult ki a víz-E85 keverék? Kellett volna nekije.

Lacilee írta...

Nekem még most se teljesen világos,lassan egy éve használom az e85. és mégis nagy külömbség van tankolásonként. Az auto 4 éves
müanyag tank, e85-re e85-öt töltök és van amikor rettentően gyenge lessz vagyis alig tudom elinditani.Ilyenkor feljavitom egy kis vizmentes benzinel.Természetesen hunflex be van szerelve, mégis tartom azt a tapasztalat beli nézetemet hogy bizony nem mindig ugyanolyan minőségü E85 öt tankolok eggy azon kuton. A Győri kutat meg messze elkerülöm mert az ott árult E85 az katasztrófáli minőségü legtöbször,már ha lehet éppen kapni.

Tóth Ágas írta...

Érdekes infó ez a tank alján megülő vízről. Szóval kiderült, hogy tanklyukadást sem az alkohol okozza alapvetően.

Kutakhoz annyit, hogy az azért furcsa, hogy az egyik kútnál E85-öt tankolva simán elmegyek 700-at egy tankkal, míg egy 2km-rel arrébb levőnél már 620-nál nyomasztóan kevés van a tankban.. és ez háromszor megismétlődik.

Nekem van egy olyan érzésem, hogy a svindlis kutak rájátszanak erre az "etanolból többet fogyaszt" különben valós jelenségre és önfeledten húzzák le a naiv E85 hívőt.

Úgy fogalmaznék, hogy E85-ből az érdi Avia jó, a másik érdi kút, ahol E85 van, ami az M7-eshez közelebb van sajnos, ott viszont babrálják az órát (és véletlenül mindig párezerrel elnézik a fizetendő összeget, de csak egy irányba)

Thomas írta...

Sziasztok!

Egy 1.4-es Fiat Tipo-m van, központi injektoros és hibátlanul megy 100%-os E85-tel, de most hogy jött a hidegebb idő, ha nem garázsbol indulok reggel, akkor sokkal nehezebben indul a gép. Körülbelül 3. inditózásra indul és elég "mekegős", mint ahogy sokan irták már. Ez egy-két gázadással csillapitható és a motor bemelegedése előtt is már jó az alapjárat, de addig azért picit idegesitő ez az egész!

Kérdésem: Milyen arányban (%) tankoljak 95-ös benzin mellé E85-t, hogy pöccre induljon /mint ahogy 95-tel teszi, még 1 hideg éjszaka után is a kertben/, illetve hogy ne ejtegesse a fordulatot?

Szerintem jó volna egy kis leirás is az oldalra, hogy milyen hőmérséklethez /évszakhoz/ milyen százalékos arány ajánlható, igy az ősz és a tél előtt! :)
Nyáron tutira mehet a 100%, mert teljesen jó, kérdés, hogy más évszakokban mit ajánlanak azok, akik régebbóta használják /én május óta 100%-osan/! :)

Ha már tapasztalatok, annyit vettem észre, hogy icipicit gyengébb az autó, főleg a hideg időben /nyáron nem vettem észre számottevő különbséget/ és hogy a füstje nem fekete, hanem barnás! Ezt leginkább onnan tudtam lemérni, hogy a kipufogóvégem felfelé néz és a csomagtartó ajtó nem fekete dzsuvával volt szennyezett, hanem enyhén barnással /olyan nikotin sárgás/! :)
A fogyasztás meg ugyanannyi szerintem mint 95-össel!

A Gvadányi úti (XIV. ker.) AVIA-hoz szoktam járni tankolni, ahol volt már 229.9, de 231.9 is az E85, ám legutóbb újra 229.9 volt szerencsére! :)
Ja és karburátoros autóba nem jó /teszteltük egy Ford Sierra-n, alig volt alapjárat, aztán átszivtam az enyémbe az egész cuccot, hát elég keserü ize van neki :D/!

Na asszem minden lényegeset leirtam! Kiváncsian várom, hogy szerintetek egy központi injektoros autóba milyen százalékos arányba volna érdemes keverni az E85-t a 95-ös mellé!

Üdv.!

Thomas

NitroX5 írta...

Üdv!

Véleményem szerint nem lehet felállítani egy ilyen időszakhoz kötött tankolási szabályt.
Teljesen különböznek az autók vezérlései, képtelenség megmondani hogy mennyivel keverd, saját magadnak kell kitapasztalnod -ami pofonegyszerűen fog menni, beleöntesz 40 mellé 5 liter benzint- különben 100% amúgyis nagyon "kevés" autó tud elmenni etanollal.
Fiat se tud... már tíz foknál gyengén húz indítás gagyi.. szokásos tünetek.(ha már most ilyen az indítás, akkor garantált hogy mínuszokban nem indulsz, keverd fel az őszre 5-10 liter között.
Az E85 Kft lapján is csak a 25% etanol keverést merik ajánlani, mert az autók rettentő tág intervallumban reagálnak az etanolra -módosítás nélkül-. Barnaság a korom kiégése miatt van, nem ég semmi barnán, csak a korom fakul ki a rendszeredből.. leég, letisztulnak a fémek.

Mostanság énis így jártam piszok szegény keverékkel, borzalmas, azonkívül káros a motorra, gyertyák rozsdabarnák lettek.

sipike78 írta...

Szia!
Talán a suzukis fórumon már olvastad, de ide is beírom érdekességként: a nyíregyi Tesco-kúton az egyik kutas bevallása szerint napi 1000-1200 litert adnak el E85-ből.

Én eddig kétszer tettem a Swiftbe: először egy harmad / két harmad, másodszor fele / fele arányban. Rögtön alátétes okossággal kezdtem, lemértem a fogyasztást: 6,7 l lett. Picit sokalltam, de aztán alátét nélkül is hajszálra ugyanannyi jött ki.

Igaz, nem nagyon kímélem a gépet. :)
Tegnap agipes 95-ös benzint tettem bele, érezhetően meglódult a gép, viszont a 226 Ft mégsem 307...

IQLight írta...

A tökömbe már, hogy mindenhol olcsó az E85, csak itt kerül 249-be... :(

Thomas írta...

Köszi a választ!

A válaszod előtt úgy tankoltam, hogy 32L 95-öst az Agip-nál és 10,5L-t az Avia-nál E85-ből, igy csőre lett töltve az elvileg 55L-es tank és tökéletes volt az inditás a reggeli 10 fok alatti hőmérsékletben is! :)
1.-re, pöccre indul mindig...

Üdv.!

Havoc írta...

Sziasztok!
Én a 97es 1.0 swiftemen tesztelgetem az etanolt, mióta a nyíregyházi tesco kúton kapni lehet. 15liter e85, 25liter 95ös, fogyasztás 7,2-re nőtt 5,8-ról (városi fogyasztás), egetrengető teljesítménykülönbséget nem vettem észre, viszont 2-esbe eddig 85-nél érte el a max fordulatszámot, most 90-95-ig engedi. Sajnos nincs fordszámmérőm, így nem tudom, hogy tovább pörög-e a motor, vagy pontosan mi történt. Szerintem csak kimosta a rendszert az alkohol, lehet, hogy valahol a rendszerben nőtt a keresztmetszet. Ha valaki esetleg tudja, hogy meddig kellene menjen 2.-ba, legyen szíves írjon az e-mail címemre: havoc_wazzee@totalcar.hu, ugyanezen a címen fogadok kérdéseket is, nagyon szívesen válaszolok.

üdv: Attila

szuper írta...

sziasztok.itt az a legnagyobb problema hogy az e85-öt kb 150ft ért kellene adni a kutakon hogy mindenkinek megerje tesztelni probálni.common rail rendszerek többsége felismeri a kőlömbséget.nem kell atalakitó de csökken a teljesitmény ugyanannyi üzemanyaggal.töblet özemanyaggal elérhetö az ideális teljesitmény.de kinek éri meg.238ft-os 95-ös-el átlag 140-150-el 7,5-8liter.240ft az e85 nálunk max teljesitmény 128-130,majd egy 50km utan megindul rendesen,kb mint 95-össel.teljesitmény ugyanaz semmivel se nagyobb.csak 12-13 liter/100km,rendbe hogy tisztabb de a töbletfogyasztast ki fizeti meg?akkor inkabb nagyobb autót veszek 3000-3500ast az eszik ennyit.de azzal haladni is lehet.mindenhol azt irták hogy a ford alapbol tudja,enyém 2,5éves duratech motoros 1,3-as.de maradok szerintem a megszokott 95-nél.nem akarom hogy a csigák nyalogassák a lökháritómat még az e85-el gyorsulok

szuper írta...

egy valamit viszont probáljatok meg.ha nem a régi elavult karbis rendszerrel jártok,bár ladánál csúcs az is.mazda 626 dupla karbi,kis szivótorok átalakitással az tud menni.de kimondott az injekt technikára gondolok.w golf 2000gti beépitett lpg gázzal pl.e85 tankba tisztán kb 200km után nagyjábol rááll,csak egy 10-15százalék anyagot kell adni neki pluszba.egy nyomógomb és relé egy hideginditó fuvóka.kész a házi tuning.e85-öt nagyon meg tudja bolonditani az lpg.jó ez nem a gazdaságosság szlogenje.3000-es fordulatnál gázt engedek rá nem lezabál meg tortyog mint benzinnel az ismerös.ugyanaz a pedálállásnál 800-1200-at emelkedik a fordulat.elkezd bögni a motor,és csak a gyujtásleszabályzó állitja meg.képes lenne szétpörögni azonnal.persze jól be kell állitani a gázt hozzá.de eddig csak ww meg audin lett tesztelve.most akarok a fordba gázt szerelni.csak ezért.csak kell egy másik tankot is felraknom az e85-nek valahova.5kg turista palack egy ks reduktor szelepek ez az kb egy 15böl megvan de jobb mint a nitró ha sietni kell.meg nem öli meg a motort.metanolt valaki probálta már?NEKEM VOLT 20LITER 2es gti golf teszt.nagyon jol indult nagyon szép hang. végsebesség 40km/ora.hosszas állitgatas után jobb mint akármelyik benzin vagy e85 de majdnem 3szor annyi kell belöle.jugóbol bekerülő laposüveges alkohol az nagyon tuti.átlátszó üveg piros felirattal,alkohol,az kb 95-ös benzinnek felel meg.csak adalékolni kell,oktánszámnövelő meg olompotlo minimum kell bele 40literbe még lehet +2dl arolt is,és aránylag környezetbarát.én már mindent kiprobálta kerozint gazolint párolt petroleumot.fáradt olajat.van dieselem is ugyhogy mindkettöt tudom tesztelni.fáradt olajból nagyon jó gázolajat lehet csinálni.neten találtam egy hardeb oldalon.oroszok találták ki.és müködik kipróbáltam.mire kész kerül vagy egy százasba literje.megnézettem jó is de a pdtdi-be nem merem beletenni.régi 1,8szivóba nagyon jól ment,

szuper írta...

sziasztok.csak annyit ha van chip akkor nem kell egyáltalán átalakitó.de amugy se nagyon.a régebbi kocsikra visszatérve a fém tank üzemanyagtartály javitható.a devcon-nak van olyan terméke amit belekeversz az üzemanyagba és lerakódik a fémlemezen bevonja nem engedi rozsdásodni.de elég drága.meg minden tipushoz már gyártanak müanyag tankot.neten millió helyen lehet találni.meg ezeken az átalakitokon akadtam ki.15000-töl 70000-ig van a neten.pedig ugyanaz mind semmi mas külömbség nincs benne ez az igazi kicseszés az emberrel.+10-20ezres a beszerelés ha valaki nem megy kb havi 5000-et meg nem akarja eladni autóját 10 évig annak megéri de másnak nem jön meg.egyépként az e85 elöállitása nem igazán drága pénz kb 32/liter.150 max200ért adnák a benzinesek 90százaléka rámenne.igy nem fog mikor itt a 95-ös 2ft-al olcsóbb mint az e85.nézzétek meg a külföldi oldalakat meg az ottani ajánlatokat kicsit másabbak a feltételek.60-135eu ig lehet venni beszerelve átalakitot a befecskendezöhöz.kicsit van külömbség.

szuper írta...

szia zon.a benzinböl legjobban tudod mi viszi el a vizet.ha keversz bele.10 literhez mondom 10liter benzin viz keverék:1dl 20százalékos ecet,0,5l petroleum,1l gazolin.keverd el és tedd ki a napra.4ora mulva kész a tiszta benzined annyi hogy le kell szürnöd az alján lesz egy ujnyi sürü massza ilyen zöldes valami meg10,78liter benzin

fgab írta...

üdv etanalosok!
Ha vkinek régebbi tiipusu autoja van megkereshet bátran (néhány ujabb tipus is szooba jöhet), meg tudjuk csinálni úgy a benzinmotort, hogy közel csak annyitt fogyaszt a kocsi, mint benzinbööl! S a performance sem marad el!! Ez nem vicc! Sööt azt is, hogy alá fogyasszon! felmerül a kérdés hogyan!!?? A jövöö technologiáinak köszönhetöen 3 éve fejlesztünk néhányan üzemanyagtakarékosabb fuelsystemet, s eredmény koronázta kiisérleteinket! A plussz energia forrása a viz, mely kiegésziti az etanolüzemet! A viiz elektroliizissel bontásrakerül, s monohidrogén tartalommal keményen, kaloretiksan boostolja az etanolégést! rövidben ennyi: Ha vkit érdekel keressen be skypeba.: "fgab27"

attes írta...

Üdv mindenkinek!Ki tudja hogy egy '97-es Octavia-ba lehet e és milyen formában használnom az e85-öt???Az autó már 100Le körül teljesít az eddigi tuningokkal.Chip,direkt szűrő,kipufogó rendszer,sport tengely.Köszi

Égő Ákos írta...

Szia! Mindenképpen valamilyen villany megoldással ajánlom. Van olyan csiptuning ami direkt E85-re van, gondolom a tied nem olyan.
De látatlanba mondom, mivel tuning célra kell, mindenképpen programozható elektronika kéne bele.

Bishop_civic_turbo írta...

Olvasgattam ezt az oldalt, nagyon tetszik hogy fényképes dokumentálása van az ethanol keverésének, örülök hogy megtaláltam ezt a fórumot.
Magam is elvégeztem a kísérletet még mielött idetaláltam volna, de én azt az észrevételt tenném, hogy a víz ami alul gyűlik össze benzin használata esetén azt bizony a benzinpumpa felszívja, mert az ugye legalul van. Szóval nem hiszem én el hogy a tank legalján ahol szív a pumpa össze tud gyűlni víz, hiszen azt is belöki a motorba max lefullad a kocsi és azt hiszed kifogyott a benya, (közben csak a víz vállt ki)

E85 és desztillált víz keverése esetén is ugyanez a jelenség lesz sajnos, az ethanol magába foglalja a vizet fehéres lötyi lesz belőle, de a benya (~15%) kiül a tetejére.
Ez azért gond mert emigyen a motorba bejutó üzemanyag víz+ethanol melynek nagyon magas a gyulladáspontja, és rángatni fog a kocsi.

Kipróbáltam, onnan tudom.

Nekem 8:1 arányban sikerült E85-víz keveréket használni. közepes terhelésnél, közepes fordulaton nem volt gond de alatta és nagy terhelésnél (itt nekem már 0,4báros turbónyomásom van) viszont rángatott, igaz nem állítottam hozzá az elektronikát idő hiányában.

Kérdésem az lenne, ha valaki idáig elolvasta regényemet, hogy van e valakinek ilyen jellegű ismerete tapasztalata.

Tudom hogy a víz nem kifejezetten tesz jót a motor belsőségeinek, de jelenleg ez nem érdekel.

Célom hogy 5L/100Km es fogyit érjek el az autómmal. Tudom hogy egy suzukival ez nem téma, de E85-el egy 1,1 Tonnás 1496cc-s motorral szerelt verda esetén kihívás.

Eddig országuti fogysztásból 6,75l/100km-es eredményt értem el természetesen csak E85-el...

Jonasgarage írta...

Heló
Régi karbis autók hogy bírják az E85-t? Mit kell a karbin állítani, meg mennyit, az optimális működéshez? Ami az arányokat illeti, a kb 30% kezdésnek nem lehet olyan rossz?! Szerintetek?

Égő Ákos írta...

Kerburátoros autóknál át kell fúvókázni a rendszert (előgyújtás változtatással) ha tiszta E85-tel szeretnél járni. Ez azért problémás mert ha nem tudsz alkoholt tankolni túl dús lesz a keverék. Szerintem sinán tankolj fele fele arányban és akkor átalakítás nélkül is jó lesz. Ha mégsem jó nem akkor a 30% E85 tuti.

BlackySwiftGTi írta...

Sziasztok! Nekem van egy Swift GTi-m. Ma tankoltam E85-öt, próbából kiürítettem a tankot 6-8liter Shell Vpower 100hoz tankoltam 4-5liter E85-öt! Azóta rángat az autó és leesett az alapjárat! Ez a víz miatt lenne??? Nemrég szét szedtem a tankot (AC csere volt) és nem volt víz az aljába (attól függetlenül még lehet)!

Egy valamit nem láttam kiírva senkinek, azt hogy ha valakinek volt is hasonló panasza mint az enyém, annak előbb-utóbb megoldódott???
Kiszívta az AC az összes vizet és utána jó lett???
Ha folyamatosan termelődik a víz akkor hogyan szabaduljuk meg tőle???

Válaszoljatok és legyen mindenki ezzel is okosabb!!!
üdv.: Blacky

BlackySwiftGTi írta...

Sziasztok! Nekem van egy Swift GTi-m. Ma tankoltam E85-öt, próbából kiürítettem a tankot 6-8liter Shell Vpower 100hoz tankoltam 4-5liter E85-öt! Azóta rángat az autó és leesett az alapjárat! Ez a víz miatt lenne??? Nemrég szét szedtem a tankot (AC csere volt) és nem volt víz az aljába (attól függetlenül még lehet)!

Egy valamit nem láttam kiírva senkinek, azt hogy ha valakinek volt is hasonló panasza mint az enyém, annak előbb-utóbb megoldódott???
Kiszívta az AC az összes vizet és utána jó lett???
Ha folyamatosan termelődik a víz akkor hogyan szabaduljuk meg tőle???

Válaszoljatok és legyen mindenki ezzel is okosabb!!!
üdv.: Blacky

zferike írta...

Tóth Ágasnak tényleg igaza van azzal kapcsolatban hogy némely kutakon nem ugyanaz a minösége az etanolnak: lehet vizezni, kiprobáltam megy úgy is az auto, csak gyöngébb. Az AVIA kutakon nem vettem észre problémát, más kuton már többször jártam úgy hogy gyengébb, nem huz, sokkal többet eszik. Ezek tények. 1L etanol 0,5dl viz: homályos, kisseb mennyiségü vizzel átlátszó.

Égő Ákos írta...

Legyünk jóindulatúak és ne feledjük, hogy soha nem tudsz két egyforma E85-öt tankolni. A Hungrana eddig nyári és téli E85-öt szállított, kinek éppen mi ragadt be attól függött a minőség. Most jutottunk el addig, hogy egységes lesz a minőség, megszűnik a nyári és a téli és az E85 igazábol E80 lesz télen-nyáron. Ezt a szabvány engedi.

mtdesign írta...

Arra keresek választ,vajon az etanol a kétütemű motoroknál ,hogyan működik?
Az olajjal megfelelő képpen keveredik,és a kenési tulajdonságát befolyásolhatja-e?

Égő Ákos írta...

Szia!
Nekem nincs sok tapasztalatom kétüteművel, de ha a bejegyzések között elolvasod az MZ és Simson tapasztalatokat, az sokat segíthet.

Névtelen írta...

Gyárinál erősebb gyújtószikra, + a motor csak előmelegített levegőt kapjon, ez rengeteget számít +E85 használata esetén.
Motorok üzemanyag mennyisége nem lett növelve, a teljesítmény mégis erősebb lesz, hiszen a meleg levegőben a benzin+E85 mix már eleve jobban gázosodik ( az üzemanyagok csak gőzeikben égnek el ).
Az E85 etanol tartalma kb. 34.8% oxigént is tartalmaz, amitől az égés ( oxidáció ) tökéletesebb és gyorsabb lesz.
Az intenzív gyújtószikra szintén igen jótékony hatású a gyengébben gyulladó benzin+E85 mixre.
Lambda szondás ECU-s motoroknál a lambda szonda jel módosító beépítése ajánlott a többlet fogyasztás elkerülése végett.
4T otto motor kenőolaj hosszú ideig tiszta marad a tökéletesebb és tisztább üzemanyag égése miatt.


Karburátoros 2T motor pl. a meleg levegő, + jóval erősebb gyújtószikra hatására a benzin+E85 1:1/3 mix üzemanyaggal nem, hogy gyengülne, hanem ellenkezőleg, erősebb lett. Gyári karburátor nem lett átfúvókázva. 25-ös 4%-os keverék olajzás, az olaj minden probléma nélkül elég.


Erősebb gyújtószikrával + meleg levegővel érdemes a benzin+E85 üzemanyag mixet használni. Így cseppet sem érezni, hogy az E85 kalóriája gyengébb volna, mint a benziné.


Vízgőzt is imádják az otto és diesel motorok, legyen az 2T vagy 4T.

Ampervadász

Égő Ákos írta...

"Lambda szondás ECU-s motoroknál a lambda szonda jel módosító beépítése ajánlott a többlet fogyasztás elkerülése végett."
Senkinek sem ajánlom a gyári jelek meghamisítását, főleg nem a lambda értéket! Valóban fogyasztást lehet csökkenteni de komoly ára van. Kilyukadt dugó, átégett szelepek. Az elmúlt öt év alatt sajnos ez beigazolódott.

Névtelen írta...

"Kilyukadt dugó, átégett szelepek"

Továbbra is állítom: Vízgőzt is imádják az otto és diesel motorok, legyen az 2T vagy 4T, amitől kicsit más lesz a motor működése, s nem lyukad ki a dugó, és a szelepek sem károsodnak a lambda szonda jel módosító használata ellenére sem.

Ampervadász

Megjegyzés küldése