BANNER

_

Panasz az E85 kutakra


A napokban érdekes információk jutottak el hozzám. Több szálon is is kritikák érték a hazai E85 ellátottságot.

Elsősorban az E85 víztartalmával vannak gondok. Sajnos az etanol másként reagál a vízre mint a benzin, nem lehet büntetlenül higítani. Még ha nem feltételezem azt hogy bárki is így nyerészkedne, annyi biztos hogy szegény alkoholra kicsi jobban oda kell figyelni mert még a levegő magas páratartalma sem használ neki. Nem tudom, hogy a gyártási technológia vagy a szállítás során esetleg, a kúton kúton kerül bele a megengedettnél több víz de sajnos a tapasztalatok azt mutatják valahogy belekerül.

Az alkohol vízzel minden arányban elegyíthető. A kialakult hidrogén kötések miatt nem lehet mechanikus úton például ülepítéssel szétválasztani, ahogy a benzin esetében (például hiába áll éveken keresztül a pálinka nem válik ki belőle az alkohol). A vizes alkoholnak más tulajdonságai vannak,  nem csak az oxidáció miatt problémás hanem a tiszta E85-tel beállított tökéletesen működő motor vizezett anyaggal meglepetéseket okozhat. Egy szervizben napokig nem jöttek rá egy hiba okára mire kiderült a vizezett etanol miatt vannak a gondok.

De ez csak az egyik oldal, a másik probléma a nem megbízható E85 utánpótlás. Sajnos még kevés kút van hazánkban ezért sokan viszonylag messziről látogatják az E85-ös kutakat. Nem csoda ha rossz néven veszik a készlethiányt.  Zsolti Szlovákiából jár át E85-öt tankolni de már negyedik alkalommal futott lyukra a győri kúton. Az utolsó készlethiány április vége óta tart, és ki tudja meddig nem lesz etanol Győrben.

Az tény hogy új dologról van szó, biztos nehezebb felmérni az igényeket, betartani a megfelelő technológiát, de  - a dolgok hátterének ismerete nélkül kijelenthetem - nem túl nagy elvárás, hogy ha valaki elvállalja az biztosítsa a készletet és a megfelelő minőséget. Szerencsére nekem eddig nem voltak ilyen jellegű tapasztalataim, de megpróbálok utána járni milyen feltételei vannak a forgalmazásnak, milyen minőség-ellenőrzés van.

12 megjegyzés:

zeroEV írta...

Lehet, hogy én is vizezett E85-be futottam székesfehérváron a Zámolyi úton levő OIL kúton? (mellesleg 250 ft-ért adják literjét)
Számítottam rá, hogy gyengébb lesz majd az autó, de annyira azért nem, hogy kb fele annyi ereje lett a kocsinak átfúvókázás nélkül...

Lacilee írta...

Én is tapasztaltam hogy tankolásonként más és más minőségü E85 kapok/hunflexel/. Nem beszélve a győri OIL kútrol ami mint minőségben és elátotságban is katasztrofálisan rossz,hetekig nincs anyag. Van ugy hogy mérgemben Átmegyek inkább Bábolnára tankolni,győrtöl 25Km-re van csak kár hogy az is OIL kut.

zoli írta...

Eddig itt Sopronban még nem tapasztaltam,hogy vízezett anyagot adnának,226.9ft egy liter belőle.

Dzso bácsi írta...

Sziasztok!
Zsolti vagyok:) Köszi Ákos, hogy megemlítetted a megbízhatatlan üzemanyag ellátottságot. Most hívtam a györi kutat, és továbbra sem kaptak új anyagot. Ráadásul a kutas említése alapján az utolsó leszállított mennyiséget 3 (!) nap alatt kiürítették. Ott is Bábolnát tanácsolják, még 3000 l van a készletböl.
Résen kell ezexerint lennem, különben nincs opció. Viszont attól tartok, hogy a túlzott érdeklödés és a készlethiány velejárója az eladási ár növekedését fogja maga után vonni (elvileg így lenne logikus, áprilisban már emeltek az áron), tehát megjósolható, hogy vissza kell alakítanom a Rapidot benzinesre. Sajnálnám, mert az etanolos üzemmóddal meg vagyok elégedve...

Billy írta...

Nekem itt Bp. en az volt a tapasztalatom hogy az egyik kútnál tankolt etanollal jobban ment a kocsim mint a másikban tankoltal. Nem tudom vizezés vagy mi lehet, de ez többször előfordult. Nevet nem említenék, de az árakat kiírom. 215ért adták a rosszabbat és 230 (nem emléxem pontosan) körül jó naftát. tessék vigyázni!

Üdv!

Lacilee írta...

Győrben a rosszabat 229 adják, utoljára nagyon nem volt jó alig akart elindulni és gyenge volt , Bábolnán ugyanaz a társaság 225 ért adja, az okés szépen megy
vele.

Dzso bácsi írta...

Sziasztok!

Nekem a györi kúttal eddig közömbösek a tapasztalataim, úgy látszik, mindig a friss anyagot tankolom.
Párszáz liter etanolt eltankoltam már, és sose figyeltem meg minöségi ingadozásokat...
A mexokott mód indul és "harap" a motor, ahogy kell.

bééla írta...

A soproni Avia kúton ne tankoljon senki.
Tegnapi nap beletankoltam /saját kezűleg/ 15l ethanolt, meg 35 liter benzint. Ja és még kb 10 liter benya lehetett a tankban legalább. ( a fed. computer szerint is...) A bibi ott kezdődik, h 45 literes a tankom. Ezekután vonja le mindenki a következtetést...
Ui: Amikor én ilyet hallottam valakitől, akkor én is kétkedve fogadtam az ilyen történeteket, de most ez velem történt meg:(

Dante írta...

Érd felé a 7-es úton (balatoni út) Diósd előtt van egy magán kút, én ott tankolok és eddig nem volt gond.
Szerintem még Budapesthez tartozik, annyira közel van.

sefi írta...

az hogy lehet h 20 literes kannán (literenként van jelölés) csak 19 litert mutatott holott a kut 20-at nem hiszem h a napraforgó olaj gyár ilyen kedves lenne hozzánk h +1 litert adna és mi is fehérváron tankoltunk oil kut!

sefi írta...

másik gond h nincsenek fenn az árak a holtankoljak.hun lábatlanon is nyilik egy kut ahol lessz etanol!

Reszy írta...

Peugeot 206 van.Átalakitás nélkül milyen
arányban tankoljak E85?

Megjegyzés küldése