
Ami aktualitást ad a történetnek, hogy ismét érkezett egy alkoholos MZ tapasztalat. Illetve ez talán már több is mint egyszerű tapasztalat, nevezzük inkább átalakítási forgatókönyvnek. A típus: 1985-ös ETZ 250 nem 1972-es es125/1 de legalább a márka stimmel.
Nézzük Trábert Zsolti és az MZ történetét:
„Km-óra állás, amikor elkezdtem az E85-tel kísérletezni: 17.400 km. (2009.05)
Benzinből is evett 6 litert simán, nyélgázon 7,5l/100km is előfordult! Mint kiderült, a 125-ös főfúvóka helyett 135-ös volt benne. A gyertyakép is kormos volt kicsit -> fölöslegesen dús volt a keverék.
A neten van néhány leírás, amit MZ-sek írtak, amint E85-re akarták átszoktatni a motorjukat (a Simson-osokat is elolvastam, mivel nagyon hasonlóak). Asszem, egy TS MZ-ről is van leírás, lehet ám, hogy a te oldaladról jutottam el oda (:

1.
Vettem egy vízzsákos benzincsapot, hátha a 2T olaj-ból kiválik valami fehér trutyi. A vízzsák időnkénti ürítésével megakadályozhatnánk, hogy a váladék eldugítja a karburátort.
Mint kiderült, nem volt rá szükség. Az olcsó 2T ásványi piros olajamból (Challoils Dynamicstroke 2T) nem vált ki semmi + ha egyszer elkeveredve, nem is vált külön az olaj az E85-től. (Egy átlátszó tormás üvegbe figyelgetem, hátha kiválik valami. Eddig nem vált ki semmi.)
2.
Leengedtem a benzint. Beletöltöttem 2 litert E85-öt (olajjal keverve persze). Berugva indult, ment, húzott. Kicsit később már csak fordulaton ment jól. Alapjáratkörnyékén lefulladt. Nem is tudtunk rendes alapjáratot beállítani. Mint utóbb kiderült: a karbiban lévő fúvókákkal üzemanyagban túl szegény keveréket kapott. (a kezdeti gördülékeny járás szerintem a karbiban/tankban maradt benzinnel történő keveredésnek tudható be).
3.
A karbimban lévő fúvókák "kezdetben": főfúvóka: 135 (a gyári 125 helyett)
alapjárati: 50 (a gyári 45 helyett).
Mivel főleg az alapjárattal volt gond (nem tudtunk beállítani rendes alapjáratot) 75-ös alapjárati fúvókát kapott és 140-es főfúvókát. Következmény: Ment, mint a golyó. Csomagokkal, táskákkal kb 130km/h-ig húztam (talán ment volna tovább is). 200km-t ment így, egyhuzamban. A korábbi fúvókákkal és benzinnel 120 körül volt a vége...

4.
Csökkentettem a fúvókákon.
Alapjárati: 60
Fófúvóka: 135 (vagy 130, nem tudom már)
A 200 km-es visszaút tanulsága: így is jól ment, de a "végsebesség" megint kb. 120 km/h volt.
5.
A héten megpróbáltam még egyet spórolni: Eggyel lejjebb raktam a súbertűt a karbiban, fentről a másodikhelyzetből, fentről a harmadikba.
Következmény: nagyon gyenge lett. Valószínűleg túl szegény lett a keverék. Tehát vissza kellett rakni a tűt a fentről a második helyzetbe.
6.
Konzekvencia 3000 km szeszelés után:
E85-öt tankolok. Fogyasztás: 5,5-6 liter/100km. Jól megy a motor.
Az olajamból nem vált ki a fehér váladék.
Az új benzincsapon is van szűrő. Nem szedtem ki azóta. Nem tudom, mi mindent takarított ki az alkohol a tankból. Nem igen mentem még "tartalék" állásban. Lehet, érdemes volna megnéznem lassan, nem dugította-e el a csap szűrőjének alját...

Többek szerint a főtengely szimmeringet hamar meg fogja enni az alkohol.
Ennek jelei:
1: Eszi a hajtóműolajat.
2: A hajtóműolaj benzines (jelen esetben e85-ös) lesz.
3: Nem lehet rendes alapjáratot beállítani. Mivel fals levegőt kap, és ezt nem tudjuk állítani a karbi alapjárati csavarával, és a melléklevegő csavarával.
Az 1. megvan, 500km-enként kb 3-4 dl olajat kell utántöltenem mostanában.
2. Benzin/ szesz szagot nem érzek az olajon.
3. Szép, stabil az alapjárat.
Vettem 2 féle szimmeringet (egyik Huber), de nem tudom, hogy melyik szimmering bírja az alkoholt.”
10 megjegyzés:
Nekem a Jawa350-em megy már E85-el kb több mint 3000km-lefutottával. Mostanában rendetlenkedik nekem az alapjárat, de ha beállítom a csavarral (csak a keverék állító csavarral és ott is max 1/4-ed fordulatot kell neki adni) akkor jó lesz. Igazából a motor bemelegedésétől és a környezeti levegőtől függ szerintem. Nagyon kellemes a fogyasztásom mert 5,4 köröl szokik lenni, ami több mint a benyás korszakban, (hozzáteszem hatalmas a főfúvóka mérete mert nem tudtam 10-15%al nagyobbat betenni, csak 40%-osat,) mindennek ellenére egész jól hasít. Annyi kérdésem lenne, hogy az itt leírt gépsárkányon mennyire tapsztalható füstölés ? Nekem 1:40-es aránnyal nyélgázon sem füstöl a gép. szinte semmit! Nem látszik. 1:30-assal már nagyon dől a füst, de nem is megy olyan lendületesen.
Nekem egy Java volt, de azzal tehettem akármit, semmi nem akadályozta meg, hogy ne köpje be száz kilométerenként a gyertyát. Mára szerencsére már csak a garázs falát ékesíti, de lehet, hogy egy nap felhasználom valamire...
"1.Eszi a hajtóműolajat.
2: A hajtóműolaj benzines (jelen esetben e85-ös) lesz."
Nem vettem észre, hogy enné. Azt sem, hogy átfolyna, de nem lehet kizárni.
125-ös ETZ-n a beállítás E85-höz: 120-as főfúvóka, tű felső állás alatt eggyel, pótlevegő 1 fordulatot kitekerve.Félgázon 80 14-es kislánckerékkel, jobban nem hajtom.
Favorit 2T szeret kicsapódni, Arol jól keveredik.Challoils-t nem próbáltam.
Tesztelni átlátszó üdítősfalkonban érdemes, jól össze lehet rázni a keveréket, és várni egy napig a kicsapódást.1:40-nél Favorit csapódott ki, 1:30-nál már mindegyikből vált ki valamennyi.
Érdemes odafigyelni, mert
- egyszer csavarhúzó hiányában tolhattam a motort haza, a főfúvóka poharába beleült a kicsapódott olaj.
- ha túl sok olaj váli ki a keverékből, olajban elszegényedhet, és a motor rövid időn belül elhalálozhat.
500km-en 3-4dl olajat elhegyni a váltóból nagyon nem gazdaságos.
Nekem az a fura, hogy az utcán haladva a benzinnel működő Siumsonokat, MZ-ket felettébb büdösnek találom az én cefreszagomhoz képest.
Ja:
Fogyasztás 50-nél:
benzin 2,7l
E85: 3,7l(sok)
80-nál:
benzin: 3,8l
E85: 4,3l(ez viszont gazdaságos, 13% túlfogyasztás)
Most már csak 200Ft/l vagy ezalatti áron kellene bevásárolni a 233Ft helyett.
Ma volt a gépem műszakin, 9265Ft.
E85 a tankban.
"Fel van újítva? Nagyon jó az emissziója."
Ehehehe :-DDDDDD
Nézték az emissziót? Eddig nem kellett nekem a motorra zöldkari. a 233Ft-os e85 ár az valóban sok, én 203-ért vettem, de pesten 210 körül mozog. Gondolom messze laksz ezért nem tudsz olcsón hozzá jutni.
Én nekem még nem állt meg a motor az e85-ös üzem óta. Illetve megállt, de abszolút más hibák miatt, elvégre jawa, szal mindig szar valami rajta. Nekem eddig nem volt ilyen kicsapódás problémám, igaz amikor városban tötymörgök 80km/h alatt akkor jobban füstöl, meg nem is az igazi az ereje. De frutigázon, 110-120-as utazón már 10 perc után kitisztul és nem füstöl, csak nagyon enyhén, de annyi kell hisz 2 ütemű.
Remélem sikerül rendbe hoznod az öreg fiút(MZ125/1),ha mégsem,vevő vagyok rá.....!
ladával mi a helyze probálkozott már valaki???
T. Zsolti vagyok. Sajnos csak most regisztráltam. Bocsánat, hogy eddig nem írtam!
Szeptemberben az M0 híd közepén a Duna felett megállt az ETZ. Később kiderült: a főtengely szimering adta fel a harcot. Ott is engedett be levegőt, így a karbiban dúsabb keveréket kellett képezni (mivel onnan csak a levegő egy része jött), hogy a hengerben megint elfogadható legyen az E85-levegő arány. Ezt a szivatóval sikerült megvalósítani. Már amennyire menet közben bowdennel lehet keveréket állítani...
Szimering csere után újra ment jól.
Füstölés: szimering csere előtt elég rendesen füstölt, városban is. Én az elfogasztott hajtóműolajnak tudom be.
Szintén szeptemberben egy 200km-es hazaút során nagyon furcsa hangokat adott ki a motor, nem akart pörögni, gyenge volt. Majd a 160. km-en megállt.
Bontás után kiderült: gyűrűtörés történt.
A hajtórúd felső szemében nem találtam a görgőskosarat. Csak a középső gyűrű gyógyult bele a szembe, kétoldalt taréjosan letörve.
Így rekonstruáltuk a történteket:
A görgőskosár tönkrement, az alkatrészei + görgők levándoroltak a forgattyús házba.
(kb. 6-700km óta hallottam csúnya hangokat a blokkból 4000-es fordulattól. Ezt MZ hangnak tudtuk be.)
A forgattyús házból alkalom adtán feljöttek a felömlőn keresztül az égéstérbe. Ott összecsapkodták a hengerfejet, dugttút és eltörték a gyűrűket. Kompresszióvesztés miatt megállt a motor.
A görgőskosár tönkremenetele okául többen mondták a kenéshiányt.
Kérdés: miért nem az alsó szemnél ment el a görgő? Az minden körben 360°-ot fordul, nem csak 90-et. (talán oda több keverék kerül?)
Miért nem a henger állt be?
Január végén szedtük szét a blokkot.
A szeptemberben berakott szimeringek jó állapotúnak látszanak. Igaz, nem is mentek 250 km-nél többet. De 4 hónapja vannak
kitéve a szesznek.
Azért új szimeringeket fog kapni a masina.
A tankot leengedtem télre. Először szép keverék folyt ki. De a legvége fehér trutyi volt. Úgy sejtem, még abból az időből maradt benn, mikor LUK 2t olajat használtam (1 litert). Jóval drágább volt, mint a Challoils, nem is keveredett el az E85-ben rendesen. És még kiválást is okozott!
Jelenleg felújítás alatt van a főtengelyem. Amint jön a jó idő, újra lehetőséget kap csataló...
sziasztok én még most gondolkodom a barnamacim {etz250}alkolizálásán de ha ilyen jó kommenteket olvask asszem meg merem próbálni!
Megjegyzés küldése